Founded in 1996, GROUP OMEGA emerged with the aim of changing the concept of service of Foreign Trade in Brazil . Headquartered in Salvador – Ba and partners in Brazil , the GROUP OMEGA characterized by providing service based on the principles of agility, transparency and trust . Over the past few years , the company has developed corporate policies and values that emphasize respect for the environment , focus on social responsibility , transparency in the relationship with their customers , employees and partners , and especially ethics in conducting business . Within its wide portfolio of clients are major industries in the Northeastern Complex , Bahia , CIA – Aratu Industrial Center and other companies in the state of Bahia , performing various integrated logistics services offering international freight , customs clearance and road transport .
To maximize the sustainability of the company invested in strengthening the three pillars of a rganization – People , Process and Technology – establishing strict control standards of services , ongoing training and investment in systems management processes that enable real-time access information on the progress of these anywhere in the world.
Certified in ISO 9001 , 2008 version , since 2002 and also appropriate rules established by ABIQUIM with BBB SASSMAQ since 2011 , the Omega Group to the new challenges , strengthening the commitment to continual improvement of the effectiveness of its management system . For this and other reasons is that ” The Destination of your business starts here .”Fundada em 1996, o GRUPO OMEGA surgiu com o objetivo de mudar o conceito de prestação de serviço de Comércio Exterior no Brasil. Com sede em Salvador-Ba e parceiros em todo o Brasil, o GRUPO OMEGA caracteriza-se pela prestação de serviço baseado nos princípios da agilidade, transparência e confiança. Ao longo dos últimos anos, a empresa desenvolveu valores e políticas corporativas que privilegiam o respeito ao meio ambiente, o foco na responsabilidade social, a transparência na relação com os seus clientes, colaboradores e parceiros, e principalmente a ética na condução dos negócios. Dentro de sua vasta carteira de clientes estão grandes indústrias do Pólo Petroquímico de Camaçari-Bahia, CIA-Centro Industrial de Aratu e demais empresas do estado da Bahia, realizando diversos serviços de logística integrada oferecendo o frete internacional, o desembaraço aduaneiro e o transporte rodoviário.
Visando maximizar a sustentabilidade da empresa, investimos no fortalecimento dos três pilares de uma o rganização – Pessoas, Processos e Tecnologia – estabelecendo rigorosos padrões de controle dos serviços prestados, treinamento contínuo e investimento em sistemas de gerenciamento de processos que permitem o acesso em tempo real às informações do andamento destes em qualquer parte do mundo.
Certificada na Norma NBR ISO 9001, versão 2008, desde 2002 e adequada também às regras estabelecidas pela ABIQUIM, com a certificação SASSMAQ desde 2011, o Grupo Omega parte para novos desafios, fortalecendo o compromisso com a melhoria contínua da eficácia do seu sistema de gestão. Por esse e outros motivos é que “O Destino dos seus negócios começa aqui”.